Kalkula�ka hubnut�

Autora si uložili

Původní příspěvek

dieta .cz

Děkujeme sponzorům

kteří umožňují, aby web dieta.cz
mohl být pro Vás bezplatný

Mária Gunišová

zdroj nahraný příspěvek

album INFO
vloženo 18.04.2018

Proč jíst quinou?

Merlík - Quinoa ať už červená nebo bílá patří k superpotravinám nazývaným také Superfood. Přečtěte si více o benefitech, které vám může přinést.

Quinoa a její benefity

Velkou výhodou quioy je, že jí můžete snadno použít do jídel všude tam, kde jste zvyklí používat rýži, kuskus nebo bulgur. I příprava quinoy je velmi podobná jako u těchto potravin. Po uvaření quinoa několikrát zvětší svůj objem, na fotografii můžete vidět quinou před uvařením a po uvaření. Quinoa má příjemnou nadýchanou, lehce křupavou konzistenci a oříškovou vúni. Červená quinoa mů výraznější chuť než bílá quinoa.

Quinoa je přirozeně bezlepková a nutričně hodtotná proto je specialisty doporučována více než klasické bezlepkové náhražky jako je rýžová mouka nebo škrob z kukuřice, brambor a tapioky.

Quinoa obsahuje vysoký podíl vzácných esenciálních kyselin a antioxidantů, které neumíme získat jinak než z kvalitních potravin.

Quinoa je významným zdrojem kvalitních bílkovin pro vegetariány a vegany.

Quinoa má nízký glykemický index 53 (který měří jak rychle potravina zvedne hladinu cukru v krvi). Pro srovnání bílá rýže má vysoký glykemický index - 80.

Quinoa je významným zdrojem antioxidantů a minerálů jako je hořčík, draslík, zinek a železo.

Zkuste quinou přidávat i do listových salátů. Pomůže snadněji docílit pocitu sytosti, který je velmi důležitý pro fyzickou i psychyckou pohodu při redukční dietě.

V češtine se můžete občas setkat s označením pro quinou - merlík nebo merlík čilský. Rostlina má prastarý původ ještě z dob Inků.

Příspěvek je z fotoalba

Mohlo by Vás zajímat

Děkujeme sponzorům

kteří umožňují, aby web dieta.cz
mohl být pro Vás bezplatný