Kalkula�ka hubnut�

Příspěvek si uložili

Další příspěvky

Marie Dostálová

Děkujeme sponzorům

kteří umožňují, aby web dieta.cz
mohl být pro Vás bezplatný

Marie Dostálová

zdroj nahraný příspěvek

vloženo 14.10.2013

6 x uložení
10 x komentář

Běhání a hubnutí?

Já vím, že jde hubnout jen jídlem, bez pohybu. Ale je to hodně tvrdé a člověk musí hlídat každé sousto, které sní. Více doporučované je kombinovat zdravou stravu se zdravým pohybem nejlépe na čersvém vzduchu.

Už jsem tady kdysi psala, jak jsem si koupila nové boty na běhání. Musím se přiznat, že jsem to začala brát vážně až teď na podzim.

Jakou zvolit techniku běhu?

Vážně, i ve svém věku jsem začala s běháním. Nejdůležitější je pro mě pohyb venku. Ráda běhám v parku nebo v lese. Je to pro mě pohodlnější než běhání na asfaltu. Ještě abych ze sebe nedělala větší hrdinku než opravdu jsem. Začala jsem s velmi, opravdu velmi pomalým během, drobné kroky, když si to představíte, tak vždy je jedna z nohou na zemi, takže žádné velké hopsání.

Ze začátku jsem musela střídat svůj pomalý běh s chůzí, protože jsem se příšerně zadýchávala. Někde jsem se dočetla, že pokud chcete jakýmkoliv pohybem spalovat své tukové zásoby, neměli by jste se nikdy dostat do kyslíkového dluhu, takové to typické zadýchávání se. Není tedy vůbec ostuda střídat běh s chůzí.

Začátky nebyly vůbec jednoduché, jsem prostě pohodlný člověk. Daří se mi chodit si zaběhat obvykle 3 x za týden, někdy na 30 minut, někdy i na 1 hodinu. Už po prvním týdnu jsem viděla výsledky, což mě hodně povzbudilo. Méně se zadýchávám a poměr běhu ku chůzi se pomalu posouvá k běhu. Chci se postupně propracovat k tomu, abych vydržela bez zadýchávání a vzniku kyslíkového dluhu běžet 30 minut. Už mi nění 30 ani 40, tak na to jdu pomalu a z každého drobného úspěchu se raduju.

Jak správně při běhu dýchat?

Jsou na to různé názory. Mě se osvědčilo nadechovat i vydechovat ústy. Naučila jsem se soustředit na výdech. Je důležité co nejvíce vydýchnout, to nám umožní lépe se z hluboka nadýchnout a přirozeně tak zvětšovat kapacitu plic. Trošku mi to trvalo naučit se správně dýchat, protože jsem zvyklá dýchat spíš povrchově kvůli městskému vzduchu. Ale dá se to při soustředěném běhu pěkně naučit a zautomatizovat.

Jak se připravit na běh?

Ještě bych vám ráda poradila, aby jste nepodceňovali před běháním protažení. Já dělám klasické pohyby s předklonem, přesně jak známe ze školy, nááádech a výýýdech. Potom ještě pokrčím jednu nohu dozadu, chytnu rukou za nárt a protáhnu, to samé udělám na druhou nohu. Asi nemusím připomínat, že když jste začátečník jako já, vybírete si rovné terény. Až se vaše kondice zvedne a svaly zesílí, můžete se pustit i do běhu do kopce nebo z kopce.

Přeju vám ať vás běhání začne těšit jako mě. Navíc je to výborná příležitost vytáhnout nějakou kamarádku, nebo kamaráda ven.

Jaké máte s běháním zkušenosti vy?
raneda

Andrea Pe

Marie, aplikace se jmenuje FitApp. Pěkný den. A.

nevhodný obsah
nahlásit nevhodný obsah

Adéla Hrochová

Moje nejčastější výmluva proč neběhat je, že to neumím, nejde mi to, a že jsem na to moc těžká. Ale chodit můžu, většina z nás může. Dnes odpoledne jsem byla s kamarádkou na takové rychloprocházce a docela jsem se spotila. Stačily jsme si i popovídat, prý je to dobrá kontrola pro spalování tuků, když už jsme tak zadýchání, že nemůžeme mluvit, spalujeme cukry. Takže já hlásím, že jsem dnes pálila na jedničku : )

nevhodný obsah
nahlásit nevhodný obsah

Marie Dostálová

To zní dobře, Andreo. Jak se ta šikovná aplikace jmenuje? Já mám na běhání takovou pohodlnou prodyšnou mikinu, kapes je na ní dost : ) Tak ať Ti vydrží nadšení z běhání, mě osobně dělá radost, ikdyž než se zase rozběhám tak to bude chvilku trvat, ale to mi vůbec nevadí : )

nevhodný obsah
nahlásit nevhodný obsah
raneda

Andrea Pe

Dobrý den. Mám za sebou "první vyběhnutí". Pečlivě jsem se na to připravila, stáhla do telefonu běžeckou aplikaci a taky pár "běhacích" písniček, sluchátka na uši... Dala jsem 3 kilometry po asfaltu a nadšení mně neopustilo, jen budu muset vychytat pár věcí: Mám sice sportovní kalhoty s kapsičkou na zip na zádech, ale když jsem si do ní dala telefon a klíče, tak mi ta zátěž stahovala kalhoty.. :-) Takže jsem si je musela pořád vytahovat :-) Nakonec skončil telefon v ruce a sluchátka v kapse (pořád mi padali). No ještě že mně nikdo neviděl. Už mám objednanou kapsičku na ruku a speciální sluchátka. Možná vám to přijde zbytečné, tahat s sebou telefon, ale ta aplikace je hodně motivující. Počítá vám kilometry, rychlost, spálené kalorie. Můžete si na ní upravit aktivitu - kolo, brusle, chůze.. Všechno zaznamenává. Takže vytrvám a opět vyběhnu. :-) Pěkný den všem a děkuji za zajímavé informace.

nevhodný obsah
nahlásit nevhodný obsah

Marie Dostálová

Gelové vložky do bot už mám doma : ) Tak se je chystám vyzkoušet. Ne vždy mám čas popojet do parku nebo do lesa, tak bych chtěla zkusit i nějakou trasu po asfaltu. Jinak já tu také sbírám inspiraci, takže jsem ráda, když můžu malinko pomoci i já Alice : )

nevhodný obsah
nahlásit nevhodný obsah

Alice L.

Ahoj Marie! Gelové vložky jsem sehnala v obyčejném Sportsdirect obchodu. Tak je snad budou mít všude. Jedná se o jednu velikost a stříhají se podle velikosti boty. Tak se měj! Já děkuji za hezký příspěvek, pomohl mi. Alice

nevhodný obsah
nahlásit nevhodný obsah

Marie Dostálová

Tak výborně, chce to se odhodlat a začít. Nenechat se odradit, že se člověk zadýchá, chůze je také pohyb a moc blahodárný : ) Do běžeckých bot jsem investovala také, na zdraví se nemá šetřit. Zkusím se ještě zeptat na ty gelové vložky, děkuju za tip Alice.

nevhodný obsah
nahlásit nevhodný obsah

Alice L.

Hurá! Taky jsem se do toho pustila. Chtěla jsem běhat 3x týdně, ale nemám hlídání, tak se k tomu dostanu tak 1x týdně. Vydržím 25-30 minut, ale běhu pomalého střídaného s chůzí (hlavně v terénu do kopce). Doufám, že to vydržím a výsledky budou lepší. Mně se osvědčilo, že lze běhat i na asfaltu, ale mám běžecké boty a v nich gelové speciální vložky.

nevhodný obsah
nahlásit nevhodný obsah

Petr Najman

Tak to je povzbudivé Maruško, že i neběhavec, se může rozběhat, když se na to jde rozumně : )

nevhodný obsah
nahlásit nevhodný obsah

Nina Konvalinková

Pěkně jsi to napsala Maruško :) Moje zkušenost je taková, že je důležité nenechat se odradit při první únavě a nepohodlí při běhu. Při pravidelném běhání je nárůst kondice famózní. Mě se daří chodit si zaběhat 1 x týdně.

nevhodný obsah
nahlásit nevhodný obsah

Příspěvek je z fotoalba

Mohlo by Vás zajímat

Děkujeme sponzorům

kteří umožňují, aby web dieta.cz
mohl být pro Vás bezplatný